آگاهی موسیقیایی کودک

موسیقی در آغاز: آگاهی موسیقیایی کودک. همه کودکان موزیکال هستند – آنها موسیقیدان متولد می شوند و به شدت از صداهای اطراف خود آگاه هستند. بیایید از منظر کودک – یک کودک بسیار خردسال در ابتدای زندگی – شروع کنیم. کودک چه چیزی را تجربه می کند؟ او چه می شنود؟ جنین در داخل رحم، ضربان قلب مادر، صدای تند مایع آمنیوتیک و صدای مادر را می شنود. از بیرون، جنین زبان و موسیقی را می شنود، عمدتاً امواج صوتی کم از سازهای باس و صداهای بلند. از آنجایی که حس بینایی در این مرحله قابل دوام نیست، حواس شنوایی اولیه هستند و شنوایی در بین تمام حواس جنین به شدت توسعه یافته است. شنوایی در حدود هفته 19 تا 26 بارداری زمانی که گوش داخلی بالغ می شود رشد می کند و نوزادان با چرخش به سمت آن و آرامش به صداها و موسیقی کلاسیک پاسخ می دهند. آنها به صداهای بلند نیز با لگد زدن پاسخ می‌دهند و از موسیقی بلند راک یا پاپ خم می‌شوند و میچرخند.

آیا کودکان آنچه را که در رحم می شنوند به خاطر می آورند؟ عصب شناسان شنوایی می گویند که کودکان آنچه را که در رحم می شنوند به خاطر می آورند. کودکان صدای مادر و حتی ملودی های خود را به خاطر می آورند.

موسیقی در محیط کودک

کودکان بخشی از دو دسته اجتماعی فراگیر هستند – نوع بشر به طور کلی و فرهنگ خاصی که در آن متولد می شوند. به عنوان انسان، موسیقی بخشی ذاتی از وجود ما است، زیرا همه ما مکانیسم های فیزیکی برای ساختن و پردازش صدای سازمان یافته را داریم، درست مانند زبان. همانطور که مدرس موسیقی ادوین گوردون خاطرنشان می کند، “موسیقی یک زبان نیست، اما فرآیندهای آموزش موسیقی و زبان به طرز شگفت انگیزی مشابه هستند” (گوردون، 2012، ص 6). مغز برای موسیقی و زبان سیم کشی شده است.

ساخت موسیقی و تلاش‌های هنری نشان‌دهنده قلب یک فرهنگ است و بخشی از هویت اصلی هر فرهنگ است: نه تنها چیزی که ما را انسان می‌سازد، بلکه آن‌چه هر گروه از ما را منحصر به فرد می‌کند. در آمریکا، ژانرهای منحصر به فرد موسیقی که بخشی از بافت فرهنگی هستند، در طول قرن ها توسعه یافته اند. آمریکا، ژانرهای کاملاً جدیدی مانند بیگ باند، جاز، بلوز، راک اند رول، و غیره را به ارمغان آورده است. در آمریکا، تمام موسیقی‌هایی که امروزه می‌شناسیم، برگرفته از ژانرهای موسیقی پیش از ما هستند. همه کودکان در آن محیط موسیقایی به دنیا می آیند و قابلیت های موسیقی و واژگان اطراف خود را انتخاب می کنند.

از آنجا که جوامع بر این باورند که کودکان کلید تداوم سنت های میراث فرهنگی و موسیقایی خود هستند، معمولاً دسته جداگانه ای از آهنگ ها وجود دارد که تاریخ فرهنگی و موسیقی آنها را به کودکان آموزش می دهد.

آهنگ های کودکان بسیار قدیمی است. در واقع، قدیمی‌ترین آهنگ‌هایی که احتمالاً می‌شناسید، آهنگ‌های کودکانه هستند! این به این دلیل است که آهنگ‌های کودکان اغلب معنای اجتماعی و تاریخی یک فرهنگ و هویت مردم آن را حفظ می‌کنند. بسیاری از محبوب‌ترین آهنگ‌های کودکان آمریکایی ما از قرن‌ها تصنیف، سرودها، موسیقی رایج و فولکلور نیوانگلندی‌های اولیه، مهاجران اسکاتلندی و انگلیسی ساکن آپالاشیا، و نوادگان آفریقایی و اروپایی سرچشمه می‌گیرند. همه آهنگ ها سرشار از اهمیت موسیقایی، فرهنگی و تاریخی هستند.

تغییر نقش موسیقی و فرهنگ: ساختن در مقابل گوش دادن

اکثر مردم معتقدند که موسیقی نقش مهمی در زندگی آنها دارد. فقط به مدت زمانی که در روز با موسیقی سپری می کنید فکر کنید. نقش موسیقی اما در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است. برای هزاران سال، تنها راه برای تجربه موسیقی، ساختن آن بود. نوازندگان و آماتورهای آموزش دیده موسیقی می ساختند که کارکردهای مختلفی را به عنوان بخشی از مراسم مذهبی، کار، قصه گویی، ارتباطات اجتماعی و همچنین سرگرمی انجام می داد.

از نظر تاریخی، موسیقی معمولاً بخشی از کار، عبادت و اوقات فراغت روزمره است. با این حال، جامعه معاصر، ساخت موسیقی و سازندگان موسیقی را از هر کس دیگری که تبدیل به مصرف کننده یا شنونده می شود، جدا می کند. فناوری به تغییر تعادل تجربه موسیقی کمک کرده است و گوش دادن به موسیقی را بر ساخت موسیقی ترجیح می دهد. کودکان اکنون بزرگ می شوند که بیشتر اوقات فراغت خود را صرف شنیدن موسیقی می کنند تا اجرا یا ساختن آن

در حال حاضر، تقریباً تمام موسیقی‌هایی که تجربه می‌کنیم، دیگر زنده نیستند، بلکه از قبل ضبط شده‌اند. با این حال، فناوری تعداد فرصت‌هایی را که برای شنیدن موسیقی داریم افزایش داده است. ضبط‌ها موسیقی را در همه جا در دسترس قرار داده‌اند: تلویزیون، رادیو، سی‌دی، اینترنت، بازی‌های ویدیویی، پخش‌کننده‌های موسیقی شخصی و غیره. موسیقی آنقدر در همه جا وجود دارد که بسیاری از مردم دیگر حتی متوجه آن نمی‌شوند. با این حال، چیزی که تغییر نکرده است، میل ذاتی کودک به موسیقی، ساختن موسیقی و یادگیری از آن است. اتاق موسیقی و کلاس معمولی تنها مکان هایی هستند که بسیاری از کودکان در روزگار خود برای ساخت موسیقی دارند.

آموزشگاه موسیقی نوای دانش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا