اهمیت آموزش موسیقی برای کودکان

اهمیت آموزش موسیقی برای کودکان : کودکان ذاتاً موسیقایی هستند. آنها به موسیقی واکنش نشان می دهند و از طریق موسیقی یاد می گیرند. موسیقی هویت و میراث کودکان را بیان می کند، به آنها تعلق داشتن به یک فرهنگ را می آموزد و بهزیستی شناختی و عزت نفس درونی آنها را توسعه می دهد. به عنوان مربیان حرفه ای، کارکنان مراقبت از کودکان، یا دانش آموزانی که مشتاقانه به دنبال شغلی هستند که با کودکان کار می کنند، ما باید به طور مداوم به دنبال راه هایی برای استفاده از ذخایر طبیعی اشتیاق کودکان برای آواز خواندن، حرکت، و آزمایش با سازها باشیم.

هنگام بازی یا فعالیت های اوقات فراغت موسیقی را چگونه تجربه می کنند؟ کودکان در مورد موسیقی چگونه فکر می کنند؟ آنها چگونه ذاتاً از نظر موسیقی خلاق هستند؟ چه موسیقی برای کودکانی که با آنها کار می کنم مناسب است؟ چگونه موسیقی می تواند به الهام بخشیدن به یک کودک خوب کمک کند؟ چگونه می توانم از نظر موسیقی به کودکان دسترسی داشته باشم و به آنها آموزش دهم؟ مهمتر از همه، شاید، چگونه می توانم موسیقی را در برنامه درسی که هنر را به حاشیه می برد، بگنجانم؟ اهمیت آموزش موسیقی برای کودکان؟

در طول چند دهه گذشته، مربیان، رهبران جهان و نظریه پردازان مجموعه ای از مانیفست ها، دیدگاه ها و بیانیه ها را در مورد اینکه آموزش در قرن بیست و یکم چگونه باید باشد، تهیه کرده اند. سازمان‌هایی مانند مشارکت برای یادگیری قرن 21 (http://www.p21.org/) و مرکز آموزش عمومی (CPE) راه‌هایی را برای آموزش چنین مهارت‌هایی پیشنهاد می‌کنند تا دانش‌آموزان را برای چالش‌های پیش رو آماده کنند (به خلاصه اجرایی CPE در مورد موضوع). نتایج به نفع رویکردهای یکپارچه و کل نگر است که از آرمان های آنچه یک دانش آموز ماهر قرن 21 باید بداند حمایت می کند.

با توجه به جنبش آموزش جامع نگر، ضروری است که کودکان در مورد موارد زیر بیاموزند:

خودشان: از جمله احترام به خویشتن و اعتماد به نفس

روابط: به عنوان مثال، روابط با دیگران از طریق “سواد” اجتماعی و “سواد عاطفی”، درک خود و خود در رابطه با دیگران قرار دادن.

تاب آوری: غلبه بر مشکلات، رویارویی با چالش ها و یادگیری چگونگی تضمین موفقیت بلندمدت

زیبایی شناسی: دیدن زیبایی های اطراف و هیجان زده گی

آموزش کلی نگر ابتدا به این سوال می پردازد که کودک چه چیزی را باید بیاموزد و هنر و زیبایی شناسی را به عنوان عناصر کلیدی در آموزش کودک در حال رشد قرار می دهد. به طور مشابه، مربی کلی نگر، موسیقی و هنر را در جایگاه مرکزی آموزش کودک قرار می دهد و بر تجربیات هنری و زیبایی شناختی که فقط هنرها می توانند به ارمغان بیاورند، تأکید می کند.

اهمیت آموزش موسیقی برای کودکان

آموزشگاه موسیقی نوای دانش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا