تفاوت گیتار آکوستیک با گیتار کلاسیک

گیتار آکوستیک در مقابل گیتار کلاسیک: تفاوت های عمده چیست؟

در حالی که یک گیتار کلاسیک و یک گیتار آکوستیک هر دو از نظر ظاهری شبیه به هم به نظر می رسند – با ساختاری شامل EADGBE کوک شده با شش سیم، یک سوراخ صدا و میخ های تنظیم – بسیاری از این شباهت ها عملکرد متفاوتی دارند.

قبل از اینکه وارد نواختن یا خرید یک گیتار کلاسیک شوید، اجازه دهید چند تفاوت کلیدی که باید در نظر داشته باشید را مرور کنیم.

شکل گیتار

اکثر گیتارهای آکوستیک به شکل در اندازه استاندارد پارلور عرضه می شوند. گیتارهای اندازه پرلور معمولاً کوچکتر از گیتار کلاسیک هستند، اما برخی از آنها بسته به نوع سازنده گیتار آکوستیک بزرگتر هستند.

دسته گیتار

به طور معمول، یک گیتار کلاسیک استاندارد دارای دسته پهن تر از گیتار آکوستیک است. به یاد داشته باشید که گیتار آکوستیک برای ضربه زدن یا انگشت برداری است. بنابراین، پهنای دسته کوچکتر و فاصله کمتر رشته ها، این تکنیک ها را برای نوازنده آسان تر می کند. همچنین بهتر است به خاطر داشته باشید که گیتارهای کلاسیک معمولاً نشانگرهای فرت ندارند، که ممکن است برای نوازندگان چالشی ایجاد کند.

خرک یا پل

یک پل مخصوص در یک گیتار کلاسیک استاندارد استفاده می شود. در این نوع گیتار، سیم‌ها به صورت گره‌ای به دور پل بسته می‌شوند تا مانند یک یوکلل در جای خود محکم شوند. در مقابل، خرک روی یک گیتار آکوستیک دارای گیره هایی است که سیم ها را به طور ایمن در جای خود نگه می دارد.

سیم یا رشته

تفاوت نهایی بین گیتار آکوستیک و کلاسیک در سیم است. گیتارهای کلاسیک از سیم های نایلونی بر خلاف سیم های فولادی در گیتار آکوستیک استفاده می کنند.

تفاوت های عمده در صدا از اینجاست. سیم‌های نایلونی بسیار ضخیم‌تر هستند و صدایی ملایم‌تر و نرم‌تر از سیم‌های فولادی تولید می‌کنند. سیم‌های سه‌گانه (G, B, high E) با تک رشته‌های نایلونی ساخته شده‌اند در حالی که سیم‌های باس (E, A, D) دارای مسی با روکش نقره‌ای هستند که دور یک هسته چند رشته‌ای نایلونی پیچیده شده‌اند. رشته های نایلونی در لمس نرم تر هستند و حس پلاستیکی دارند که آنها را برای مبتدیان ایده آل می کند.

در حالی که نواختن سیم‌های نایلونی برای دست‌های بدون پینه آسان‌تر است، اما این صدا در موسیقی مدرن رایج نیست. اگر به موسیقی اسپانیایی، فلامنکو یا کلاسیک علاقه دارید، این نوع صدا را می توان با گیتار کلاسیک به دست آورد. اما اکثر نوازندگان مدرن راک، فولک، بلوز و کانتری از گیتار آکوستیک استفاده می کنند.

سیم‌های فولادی روی یک گیتار آکوستیک صدایی روشن، واضح و حتی طنین‌دار تولید می‌کنند که بیش از یک گیتار کلاسیک طنین انداز می‌شود. سیم های گیتار آکوستیک در انواع فلزات و مواد از جمله نیکل و برنز ساخته می شوند. این سیم‌ها نازک‌تر هستند، و آنها را بسیار شبیه به سیم‌های گیتار الکتریک می‌کند و در عین حال بر روی انگشتان نیز تا حدودی تیزتر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا