نکات گیتار فلامنکو از یک نوازنده حرفه ای

نکات گیتار فلامنکو از یک نوازنده حرفه ای : گیتار فلامنکو نه تنها روشی فوق العاده شیک و عاشقانه برای نواختن گیتار است، بلکه یکی از چالش برانگیزترین و پرارزش ترین سبک های گیتار برای استاد شدن است.

اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک گیتاریست حرفه ای فلامنکو هستید، یا حتی اگر فقط می خواهید بتوانید چند آهنگ را برای لذت خود بنوازید، در اینجا چند نکته برای نواختن گیتار فلامنکو وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.

تکنیک های گیتار فلامنکو چیست؟

نوازندگی گیتار فلامنکو با تکنیک های مختلفی مشخص می شود که صدای منحصر به فرد ساز را به نمایش می گذارد:

از جمله این تکنیک ها می توان به استفاده از ضربه زدن سریع، آرپژ، ترمولو و افکت های ضربی اشاره کرد.

نوازندگان گیتار فلامنکو اغلب از انگشتان خود به جای چنگ زدن برای چیدن سیم ها استفاده می کنند که به موسیقی حس صمیمی تری می دهد.

برخی از نوازندگان نیز از کاپو برای تغییر گام سیم ها و ایجاد صداهای مختلف استفاده می کنند.

با ترکیب این تکنیک های مختلف، نوازندگان گیتار فلامنکو می توانند طیف وسیعی از ریتم ها و ملودی ها را ایجاد کنند که شور و انرژی این رقص سنتی اسپانیایی را منتقل می کند.

چگونه می توانم در گیتار فلامنکو بهتر شوم؟

اگر شما به هنر گیتار فلامنکو علاقه دارید، فلامنکو یک ژانر منحصر به فرد است که در خارج از سرزمین مادری خود چندان محبوب نیست، و گاهی اوقات یافتن اطلاعات در مورد آن می تواند برای کسی که چیزی در مورد این هنر نمی داند ترسناک باشد. در این اینجا، چند نکته برای گیتار فلامنکو را به شما می‌دهم تا به شما در شروع کار در دنیای ما کمک کند، که می‌توانید آن‌ها را در هر سبک دیگری از موسیقی که دنبال می‌کنید نیز اعمال کنید.

سعی کنید Compas و Airé را بفهمید

مهمترین بخش در نواختن فلامنکو، درک عبارات “compás” و “airé” است. Compás به ریتم ها و مترها در فلامنکو اشاره دارد، در حالی که airé به احساسات و عواطف هنگام نواختن اشاره دارد. اگر از همان ابتدا با کمپاس و ایر توجه کنید، گیتاریست فلامنکو خوبی خواهید شد!

نوازندگان پر زرق و برق زیادی وجود دارند که روح ندارند، به این معنی که فلامنکو آنقدر تاثیرگذار نیست. من ترجیح می دهم به یک گیتاریست کاملاً جدید گوش کنم که با ریتم مناسب و احساسات قوی می نوازد تا یک گیتاریست فوق العاده ماهر که با اشتیاق نمی نوازد. ریتم هر سبک فلامنکو را درک کنید و سپس احساسات پشت آنها را درک کنید تا به پیشرفت نوازندگی شما کمک کند.

فلامنکو یک سنت شنیداری است، به این معنی که در یک محیط بسیار صمیمی از فرد به فرد منتقل می شود. اصولاً شما به عنوان یک زبان آموز پیش من می آیید و من با شما می نشینم و آهنگ ها و تکنیک ها را نشان می دهم. وظیفه یادگیرنده این است که معلم را تماشا کند/به او گوش دهد و سعی کند از کارهایی که انجام می دهد کپی کند. این بهترین راه برای یادگیری موسیقی است و هزاران سال است که همینطور بوده است.

در حالی که شما می توانید به طور خودآموز چیزهای زیادی بیاموزید (من بسیاری از این کارها را انجام داده ام)، هیچ چیز با داشتن یک مربی برای کمک به شما در سفر زیبای گیتار فلامنکو قابل مقایسه نیست. شما به معلم خود بسیار نزدیک خواهید شد و رابطه ای مشابه با یکی از اعضای خانواده ایجاد خواهید کرد. هنرجویان فلامنکو من مانند فرزندان من هستند و من از آنها بسیار محافظت می کنم! معلمانی که در دسترس شما هستند را کاوش کنید و ببینید بهترین گزینه ها کدامند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا